Hoog eindigen in Google? Schakel een SEO specialist in!

Of je nu net gestart bent met je bedrijf of al jaren bezig bent, de kans is groot dat je van je website afhankelijk bent voor het vinden van nieuwe klanten. Een hoge positie in Google is daarbij super belangrijk, want mensen gaan doorgaans in zee met bedrijven die bovenaan in de zoekresultaten staan. Wanneer ze immers vinden waar ze naar zochten stoppen ze met zoeken, en jouw concurrenten kunnen hetzelfde aanbieden als jij. Daarom is het slim om te investeren in een SEO specialist, die ervoor kan zorgen dat je bovenaan in de zoekresultaten eindigt.

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie in het Nederlands, SEO is een verzamelnaam voor alle processen die de organische vindbaarheid verbeteren van een webpagina in een zoekmachine zoals bijvoorbeeld Google. Door het inzetten van een goede SEO-strategie is het niet allleen mogelijk om hoger te scoren in zoekmachines, maar ook de juiste en meer bezoekers naar je gewenste pagina’s te trekken. Meer bezoekers naar je website staat gaat dan ook vaak gepaard met meer engagement en omzet van je bedrijf, zeker als de content van je website aansluit bij de zoekbehoefte van degene die online aan het zoeken is naar bepaalde informatie, dienst of product.

Wat doet een SEO specialist precies?

Een SEO specialist is gespecialiseerd in het doen van een zoekwoordenonderzoek, en het verwerken van de uitkomst van dit onderzoek in pagina’s en teksten op jouw website. Het eerste wat je immers moet weten als je aan SEO wilt doen is op welke termen jouw (potentiële) klanten zoeken, en hoe je dus het beste gevonden wordt. Deze termen zul je vervolgens moeten verwerken in goed verkopende teksten op je website, en precies op de juiste plek moeten vermelden. Een freelance SEO specialist weet precies hoe dat moet, en hoe je Google tevreden stelt met zowel de opbouw als de teksten op je website.

Landingspagina’s met call-to-action

Of je nu een product of een dienst verkoopt, het is belangrijk dat je goede landingspagina’s instelt met een prikkelende call-to-action. Dit wil zeggen dat mensen op jouw website op een bepaalde pagina terecht komen waar ze precies vinden wat ze zoeken, en direct aangezet worden tot actie. Dit kan de aankoop van een product zijn, maar ook het aanvragen van meer informatie of het inschrijven op een nieuwsbrief. Wat voor jou de beste methode is kan die SEO specialist je vertellen.

Kun je ook zelf je SEO doen?

Veel ondernemers vragen zich af of ze ook hun eigen SEO kunnen doen. Natuurlijk is dat mogelijk, maar het is wel een stuk moeilijker dan het lijkt. Online marketeers hebben zich er niet voor niets in gespecialiseerd, want de juiste zoekwoorden kiezen klinkt eenvoudig, maar is het niet. Mensen denken gauw zelf te weten op welke exacte termen hun klanten zoeken, maar in de praktijk is dit zeer moeilijk in te schatten. Laat staan hoe je deze zoektermen het beste op je website verwerkt. Een goede freelance SEO specialist betaalt zichzelf dan ook terug in de resultaten, en is de investering dus meer dan waard. Ga dus niet zelf aan de slag met de teksten op je website, maar zoek daar professionele hulp bij waarvan je zeker weet dat het binnen de kortste keren resultaten oplevert. Een zogeheten online marketeer of SEO specialist kan je helpen om niet alleen sneller, maar ook veel groter te groeien dan je voor mogelijk had.

Deel dit artikel

Recent

Populaire Categoriën