De juiste animatiestudio kiezen

0
695

Wanneer je een eigen bedrijf hebt of voor een bedrijf werkt is het belangrijk om je boodschap op de juiste manier over te brengen aan je klanten. Dit kan natuurlijk op verschillende manieren. Zo is bijvoorbeeld je website en je marketing strategie hiervoor erg van belang. Een makkelijke manier om uit te leggen wat je als bedrijf doet en hoe dit waarde kan toevoegen aan je potentiële klanten is het maken van een animatievideo. Een animatievideo is een korte video vaak met getekende poppetjes die het verhaal van je bedrijf vertellen. Sommige bedrijven hebben intern iemand die dit kan maken, maar je kunt het ook uitbesteden aan een externe animatiestudio. Omdat dit zo belangrijk is voor het imago van je bedrijf is het wel belangrijk dat je dit bij een animatiestudio doet die bij je bedrijf past. In dit artikel geven we je tips zodat je hiervoor een weloverwogen keuze maakt.

Portfolio

Een animatie laten maken is dus erg belangrijk. Het is dan natuurlijk fijn als je de portfolio van verschillende studio’s kunt zien. Een portfolio is eigenlijk een verzameling van werken die ze in het verleden hebben geleverd. Je kunt hierdoor ook goed zien voor wat voor klanten en bedrijven ze eerder hebben gewerkt. Als ze een mooie animatie hebben gemaakt voor een bedrijf met dezelfde kernwaarden of uit dezelfde sector, kan dit natuurlijk erg interessant zijn. Ook kun je zien in hoeverre ze elke animatie uniek maken. Gebruiken ze steeds dezelfde kleuren of stijl, dan is de kans aanwezig dat je als bedrijf niet opvalt.

Prijs

Natuurlijk speelt ook de prijs een belangrijke rol. Een animatie laten maken is over het algemeen niet goedkoop, omdat er veel tijd in wordt gestoken. Omdat het dus toch al een flinke investering is, kun je beter naar kwaliteit dan blind voor de goedkoopste studio kiezen. Mocht het idee en de boodschap van jouw bedrijf niet veranderen, kan je de animatie natuurlijk ontzettend lang gebruiken.

Proces

Niet alleen het eindresultaat is belangrijk, ook de weg hiernaartoe is van groot belang. Zo is het natuurlijk goed om te weten hoe een animatiestudio communiceert, je wilt natuurlijk geen miscommunicatie uiteindelijk. Hoeveel inspraak je hebt is ook een aandachtspunt. De studio moet je verhaal op de juiste manier visueel kunnen maken zonder dat ze je bedrijf ontzettend goed kennen. Het is daarom belangrijk om genoeg inspraak te kunnen hebben, mochten ze iets verkeerd begrijpen.